Ta risken

FRÅGA:
hej!
jag är en tjej på 14 år som har ett problem. jag gillar en kille(mycke) och jag vet(ganska säkert) att han gillar mig också =) ..men jag kommer inte att våga fråga honom om han gillar mig,om vi kan bli ihop. och jag tror inte att han kommer fråga de heller.och detta stör jag mig på så himla mycke!för att vi är som gjorda för varandra! vi har jättekul tillsammans..men inte som kompisar utan de e mer än så..jag känner de..

men då är det ju problemet att jag kommer inte våga fråga honom. de är nog för att jag är rädd vad mina föräldrar kommer säga om jag tar med honom hem någon gång eller mina klasskompisar, för att vi går i samma klass.O_O jag vill inte fråga  honom via datan..det känns konstigt..och de kommer bara att bli pinsamt på skolan sen om han kanske svarar: nej.. och då så har jag kanske sabbat allt..

sedan kommer det ett nytt problem pga detta^ problemet..jag känner mig stressad, att om jag inte berättar snart, så kommer någon annan tjej som är "modigare" än jag att ta honom(jag har en känsla av att det kan finns en till som gillar honom också)..och de vill jag ju inte!
vad ska jag göraa??

Snälla svara på denna fråga, de skulle nog hjälpa mig  jätte mycke!
tack på förhand <3
taack,taack =)

SVAR:

Livet går ut på att ta risker , man måste våga för att lyckas. Men självklart så är det svårt att berätta för någon hur man känner , man är rädd att inte få de svar man skulle vilja höra och det är helt normalt. Och om ni inte redan skickar gulliga , fliriga sms till varandra så kanske du kan börja med det? börja visa lite intresse för honom så får du se om han skriver likadant tillbacka. Men om ni redan gör det och som du sa så trodde du ju att han gillade dig med, så vi tycker absolut du ska ta de risken, om du känner att ni är gjorda för varandra. och om det känns jätte jobbigt att göra det öga mot öga så är ju sms ett alternativ , visa intresse för honom och försök visa för honom hur du känner. Och du kanske inte behöver säga det till honom om ni träffas och kanske gå på bio eller bjud hem honom och gör något utanför skolan, så kanske det faller naturligt att det händer något mellan er, du kanske inte behöver säga hur du känner om ni är med varandra så kanske det händer något mellan er. Men vi ver ju inte riktigt hur  långt ni har kommit. Men ta risken man lever bara en gång och vi tror att allt kommer bli bra vad som än händer.

Hoppas du fick de sar du ville ha, och ett stort lycka till! det hade varit kul om du skrev tillbaka till oss och berätta hur det har gått för det är vi väldigt nyfikna på.
ha det bra!
kram/ Sandra & Josse.

Kommentarer
Postat av: elin - foto -

sv: tack för tipset för eran blogg.. många tjejer är nog väldigt förvirrade för killar i min ålder är väldigt osäkra och har nästan aldrig svar på frågan man frågar dem. dem vågar nästan aldrig vara sig själva pga grupptrycket..

2012-05-17 @ 13:22:50
URL: http://elinsrunaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0