svartsjuk , överbeskyddande, eller bara vill lägga sig i ?

Fråga:
 jag har en bästa kompis som alltid lägger sig i det jag gör. t ex om jag blir ihop med en kille hon inte gillar går hon runt och säger massa duma saker och försöker göra att jag gör slut, hon säger till och med Gör slut med honom nu da. tillslut blir jag så trött på henne och går runt och är ledsen jtte länge. det är inte bara de hon lägger sig i, nu har hon börjat lägga sig i min familj också.... hon har hålt på i nästan 5 år nu och jag har fått dåligt självförtroende för de och jag blir ofta trött och hängig och vill inte göra ett skit mer än att sitta vid datorn eller läsa en bok. hur ska jag göra så att hon slutar lägga sig i mitt privat liv ??

Svar:
 hej , ursäkta att det dröjde innan du fick svar , som vi har skrivit så va vi tvungna att ha en liten blogg paus.. men nu är vi igång igen!

Det låter nästan lite som om hon är avensjuk på dig. Hon känner sig förmodligen lite svartsjuk när du tillexempel blir tillsammans med någon för att hon är rädd att du inte ska ha lika mycket tid för henne och kanske är rädd för att hon ska känna sig utanför, låter lite som att hon vill ha dig helt för sig själv. Och det är ingenting som är ditt fel. Fast att man är bra kompisar så måste man ända kunna få ha ett eget privat liv och göra vad man själv vill, utan att kompisen ska lägga sig i. Och det är verkligen inte rätt att du ska må dåligt över det här , eftersom att ni är kompisar så ska hon ju inte få dig att må dåligt och få dåligt självförtroende, hon ska ju göra så att du få bättre! Och vi vet ju inte riktigt hur mycket du har pratat med henne , men vi tycker verkligen att du ska sätta dig ner med henne och verkligen prata ut , säg att du mår super dåligt för att hon håller på som hon gör och att det måste få ett slut, och om hon fortfarande inte tar åt sig utav de du säger så kanske det inte är så bra kompis och då kanske man får säga upp vänskapen , eftersom att du måste tänka på vad du mår bra av och göra det som får dig att vara lycklig. Hoppas verkligen det löser sig och du får jätte gärna höra av dig och berätta hur det gick! lycka till.

/ Sandra & Josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0