Perfect as you are

Hej kära läsare!

vi tänkte skriva ett litet pepp inlägg.  Eftersom att det är väldigt många ungdomar som tänker väldigt mycket på utseende, om man passar in och om man duger som man är.

Samhället idag är väldigt krävande och det finns ett "ideal" om hur man ska se ut, hur man ska klä sig och hur man ska ha håret med mera. Men vem är det som säger att man ska se ut så? vem är det som "bestämmer" att man ska vara smal och ha de perfekra håret? Tänka om alla i dagens samhälle skulle se lika dana ut , hur kul hade de varit liksom? alla människor har sin egna charm. Och alla ser bra ut på sitt sätt. Det finns ingen som är ful eller söt, alla är fina på sitt sätt. Och om man tänker såhär att det finns bara en utav dig, det finns bara en som ser ut som dig och det är du, det finns liksom bara ett exemplar utav dig och det är jätte värdefullt! Det finns ingen som dig själv liksom.

Så tänk på det nästa gång ni kollar er i speglen och inte känner er bekväma , att det finns ingen som du och det finns bara ett exemplar utav dig. Och det spelar ingen roll om du är, smal, kraftig, lång eller kort.
ALLA är percis lika mycket värda och percis lika vackra.


/ Sandra & Josse


Kommentarer
Postat av: CASSANDRA

bra blogg:)

2012-06-16 @ 17:09:50
URL: http://cassandras.se
Postat av: LINNEA

sv; hihi tack ! :D

2012-06-18 @ 15:45:31
URL: http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA

ha en bra dag!

2012-06-18 @ 22:40:44
URL: http://cassandras.se
Postat av: Emmy

hej sandra och josse ;) jag har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med... jag och min bästis ( som är en kille ) har varit ihop 2 gånger nu. Nu är vi bara bästisar och han har en flickvän och jag har halvt en pojkvän.. men det känns som han inte kan släpa de. varje gång vi är ( som är väldigt ofta ) tittar han på mig hela tiden och vill typ röra mig m.m och jag vill inte att han gör så nu när han har någon annan. och jag träffar 2 av hanns systrar ganska ofta och dom avslöjar att han pratar om mig ganska ofta och han tycker jag är snygg... och hans kompisar ( killkompisar ) säger samma sak. Asså vad ska jag göra för att han ska förstå att han bara är min kompis nu ??

ps: det var han som gjorde slut!

2012-06-19 @ 18:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0